Dersin Adı | Tarih İçinde İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 102 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste ilkçağlardan başlayarak iletişim tarihindeki ana gelişmelere odaklanılacaktır. İletişim ve medya alanındaki gelişmeler tarihsel çerçeve içinde açıklanacak ve bu gelişmelerle sosyopolitik değişimler arasındaki karşılıklı etkileşim ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste dünyada iletişim ve medyanın tarihsel gelişimindeki ana hatlar anlatılacaktır. Medya alanındaki teknolojik gelişmelerin önemi vurgulanıp bu gelişmelerin kültür ve toplum üstündeki etkileri tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Antik Çağda İletişim | Innis, Harold, “Media in Ancient Empires”; Robinson, Andrew, “ The Origins of Writing”; Drucker, Johanna, “The Alphabet”; Havelock, Eric, “The Greek Legacy”; Logan,Robert K., “The Alphabet Effect”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995. |
3 | Ortaçağda İletişim, Yazma Eserler ve Yazının Gücü | Burke, James, and Robert Ornstei, Robert, “Communication and Faith in the Middle Ages”; Thomas F. Carter “Paper and Block Printing- From China to Europe”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995. |
4 | Matbaanın icadı ve basılı medyanın ortaya çıkışı | Mumford, Lewis “The Invention of Printing”; Thompson John B., “The Trade in News”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995. |
5 | Okur-yazarlığın yaygınlaşması ve kamusal alanın ortaya çıkması | Havelock, Eric, The Coming of Literate Communication to Western Culture, 1980, s.70-79. Cowan, Brain, The Social Life of Coffee: The Emergence of the British Coffeehouse, New Haven. Yale University Press, s.76-110. |
6 | Ara Sınav I | |
7 | Fotoğrafın yaygınlaşması | Baudelaire, Charles, “The Modern Public and Photography”, içinde Fancis Frascina, Modern Art And Modernism: A Critical Anthology, 2018, s.107-28. |
8 | Dergi yayıncılığının ortaya çıkışı | Botein,Stephen and Censer, Jack R. and Ritvo,Harriet, "The periodical press in eighteenth-century English and French society: a cross-cultural approach", içinde Bon Harris, Politics and the Rise of the Press: Britain and France 1620-1800, 2008, s.464–490. |
9 | Telgrafın icadı | Headrick, Daniel, “The Optical Telegraph”; Tom Standange, “Telegraphy”; Fischer, Claude S.; Carey, James W., “Time, Space, and the Telegraph”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995. |
10 | Telefonun icadı | Fischer, Claude S., “The Telephone Takes Command”; Carey, James W., “Time, Space, and the Telegraph”, içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995 |
11 | Radyo Yayıncılığı | Kern, Stephen, “Wireless World” and Susan J. Douglas “Early Radio” içinde David J. Crowley, Paul Heyer,Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995. |
12 | Televizyon Yayıncılığı | Williams, Raymond, “introduction”, Television and Cultural Form, 1974 |
13 | İnternet | Gnanadesikan, Amalia E., The Writing Revolution: Cuneiform to the Internet, 2009, s.50-5. Morozov, Evgeny, Making History (More than a Browser Menu) and Net Delusion : The Dark Side of Internet Freedom, 2012, s.35-45. |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Ara Sınav II | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | David J. Crowley, Paul Heyer, Communication in History: Technology, Culture, Society, Longman Publishers USA, 1995.ISBN: 0205483887 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Marshall McLuhan, Understanding Media, MIT Press, 1964.I SBN 978-0-262-63159-4 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | - | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | - | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 33 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 33 | |
Final Sınavı | - | ||
Toplam | 147 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest